woensdag 4 oktober 2017

Postzegels en goede doelen

Komend jaar worden de postzegels weer duurder. Weer. Ja, want blijkbaar zijn de posttarieven nog te laag om kaartjes en dergelijke te versturen. 83 cent moet je volgend jaar betalen om een kaartje te kunnen versturen. Maar gelukkig bestaan er nu postzegels zonder waarde-aanduiding. Dus hebben we het met elkaar minder door dat postzegels zo veel duurder aan het worden zijn, maar kun je ook postzegels in het voren kopen. Voor 1 januari gekocht, betaal je minder en kun je daarna ook gewoon gebruiken zonder bij te betalen.

En misschien is het maar goed dat we dat weten, want deze week worden er weer kinderpostzegels verkocht. Dan betaal je het tarief van een normale postzegel met een extra gift per postzegel voor een goed doel. En nee, dat er met het geld van de kinderpostzegels abortussen worden gesponsord is niet waar, ook al deden dat soort geruchten wel de ronde onlangs. Waar dat geld dan wel naar toe gaat is mij niet helemaal duidelijk, dat is vast na te lezen op hun website, maar wie doet dat nog? 
Ik houd er niet zo van om producten te kopen met een hogere prijs omdat het voor een goed doel is. Dan geef ik liever gewoon een bedrag aan een goed doel. Voor iets wat ik op kan eten maak ik nog weleens een uitzondering... ;)

Over postzegels gesproken... Bij de stichting Woord en Daad kun je ook postzegels kopen/bestellen. Deze zegels zijn niet duurder dan de 'normale' postzegels, maar hiermee steun je wel de stichting. Kijk, dat vind ik dan wel weer een mooie actie, welke je kunt vinden op  www.woordendaad.nl/doe-mee/producten/postzegels 

3 opmerkingen:

  1. Dat wist ik niet, dat je daar postzegels kon bestellen. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee! Ga ik ook nog even doen voordat ze weer duurder worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tip om ze voor Januari nog even aan te schaffen. Ik ben dol op kaartjes versturen, het geeft toch wat extra's aan een dag als je een kaartje in de bus vind. Helaas doen niet heel veel mensen dat meer... Zelfs met verjaardagen wordt het steeds minder, dan krijg je eerder een appje ofzo, wat ik persoonlijk erg jammer vind.

    BeantwoordenVerwijderen