vrijdag 8 juli 2016

Hoe is het met ...

't Huismusje?
Ik ben nog steeds een huismusje. En het gaat goed hier met ons. De vervelende zwangerschapsperikelen heb ik alweer een tijd achter mij gelaten en ook het ontzwangeren gaat de goede kant op. Ik zou best aan sport mogen doen, maar dat is een dingetje.... Stiekem vind ik het veel te snel gaan, want baby is bijna geen baby meer. Maar elke dag probeer ik er bewust van te genieten.

Die tijd... dat is ook wel een dingetje. Alles gaat veel te snel. Er zitten veel te weinig uren in een dag en ook in een nacht. Zo heb ik alweer een paar maanden niet geblogd. Terwijl ik toch regelmatig dacht: dat is voer voor een blogje. Maar dan kwam het er toch niet van. Een tijdlang heeft bloggen mijn focus gehad en dan komt het er wel van, maar als het even uit mijn gedachten is, dan is het ook maar zo weer een tijdje verder. Wat daarbij ook niet hielp is dat ik bloglovin van mijn telefoon moest gooien. Dan mis je ineens weer alle updates van andere bloggers, welke ik toch leuk vind om bij te houden en te lezen.

Waar lag mijn focus dan? Het heeft eerst een tijdje gelegen bij het huishouden. Ik was dolblij dat ik zelf weer een aantal dingen kon doen en deed dat ook. In combinatie met een baby en veel afspraakjes tussendoor had ik mijn handen vol. Daarna heeft haken een tijdje mijn focus gehad. Een poncho en twee babydekentjes hebben het levenslicht gezien. En wat nog belangrijker is, ik maakte ze af. Daarna was ik een tijdje in de ban van een computerspelletje. En dat is niet zo handig, want ik kwam verder nergens meer aan toe. Onzin natuurlijk, want er moet echt wel het een en ander gebeuren.

Mijn grootste opdracht de komende tijd is om mijn leven zo in te delen dat ik tijd en ruimte heb voor alle dingen die ik wil doen. Het huishouden op de rit houden, af en toe een blogje schrijven, een spelletje doen en een nieuw haakproject starten. Onlangs heb ik met oudste dochter wol uitgekozen, ik mag er eentje voor haar gaan maken :-). Tussendoor worden het dan kinderen van en naar school en zwemles brengen en halen, boodschappen doen, dokter- en tandartsbezoekjes en dat soort ongein. Met een baby wordt het net even wat meer onvoorspelbaar, daar ben ik al wel weer achter.
Het is een leuke uitdaging en door daarover te bloggen als uitlaatklep hoop ik dat het iets gemakkelijker wordt om het ook uit te voeren.

Doordat ik niet buitenshuis werk, moet dat te doen zijn toch? Of probeer ik toch weer te veel hooi op mijn vork te nemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten