dinsdag 2 juni 2015

Aanrommelen

Ik doe op dinsdag meestal de weekboodschappen. Dat komt omdat we altijd brood bij de bakker bestellen die op dinsdag een leuke actie heeft, drie broden voor een leuke prijs. We bestellen er dan altijd zes en omdat ik die niet op de fiets haal en ik dus toch al met de auto onderweg ben ga ik door naar de winkel voor de 'grote' boodschappen. Gisteren beviel het wel erg goed dat ik voor de koffie al op pad was geweest en dus besloot ik vanmorgen maar meteen de boodschappen te doen. Het weer nodigde niet echt uit om naar buiten te gaan, maar omdat ik net terug was van school vond ik dat minder erg. En ik ken mezelf wel zo goed dat als ik eerst andere dingen zou gaan doen dat de drempel steeds hoger zou worden om de deur uit te gaan met dit weer.

En dus zit ik nu aan een heerlijk kopje koffie en zijn de boodschappen al in huis! Anders was ik vast in huis aan het aanrommelen geweest. Hihi ik kreeg gisteren de vraag wat ik daaronder verstond. En daar moest ik wel even over nadenken. Ik zal niet zeggen dat het altijd hele nuttige dingen zijn, maar er zitten ook van die kleine karweitjes tussen die gedaan moeten worden, en die je toch nooit in gedachten schieten als je bedenkt wat je allemaal gedaan hebt.
Wat ik dan anders gedaan zou hebben? Eerst zou ik de ontbijtboel opruimen (we eten altijd met het hele gezin aan tafel) en de vaatwasser uitpakken. Vervolgens zou ik een rondje door het huis doen om alle oud papier te verzamelen en daarna de papiercontainer aan de weg zetten. Nu heb ik het niet gedaan omdat er gesproken werd over storm en met de vorige storm in gedachten staan omgewaaide papiercontainers nog op mijn netvlies. De inhoud van die containers hing in de bomen en struiken de hele straat door. Het was niet onze container, maar ik moet er ook niet aan denken dat al mijn oud papier overal heen waait. Gelukkig hebben we een nee/ja sticker op de brievenbus, zodat we best een keertje kunnen overslaan.
Daarna zou ik onder de douche zijn gesprongen. Want mijn wekker eerder zetten om dat te doen... zou veel beter zijn inderdaad, maar avondmens als ik ben werkt dat toch niet echt. 's Avonds douchen werkt bij mij niet omdat ik daar veel te wakker van wordt en ik dan helemaal niet kan slapen. Dan zou ik een wasje aanzetten en boven alles even een klein beetje ordelijk maken. En vervolgens de laptop aanzetten om even de mail te bekijken en te beantwoorden. Soms even een paar blogjes lezen of een spelletje doen. Vanmorgen zou ik ook even de financiƫn erbij pakken, want maandelijks maak ik een overzicht en ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar de maand mei en aangezien ik er gisteren niet aan toe ben gekomen...
En dan is de morgen alweer half voorbij. Tja... aanrommelen, ik krijg daar niet altijd een goed gevoel van, maar het is vaak toch wel handig als dat wasje is aangezet of dat de ontbijtboel is afgeruimd.

Mijn kopje koffie is op en dit blogje geschreven. Dan ga ik nu maar verder met aanrommelen: eerst die financiƫn maar bekijken en vervolgens een heerlijke warme douche. En tussendoor nog maar een paar nijntje-boekjes voorlezen, ook heel nuttig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten