woensdag 17 juni 2015

Energie

Uit de reacties op mijn vorige blogje blijkt dat ik niet de enige ben die weleens kledingstukken kwijtraak. Heel frustrerend als je iets kwijt bent geraakt wat je echt niet graag wilt missen. Meestal vind ik alles vrij snel wel weer. Zo maandag ook. Ik zocht naar de broek van zoonlief, maar ik kon hem nergens vinden. Toen bedacht ik mij de mand met schoon wasgoed die al tijden op onze kamer stond, zou hij hem daar in gelegd hebben? Niet dus. Maar wel vond ik daar mijn (vieze) pyjama terug. Dat raadsel was dus uiteindelijk vrij snel weer opgelost. De broek van zoon hield ik maar even voor gezien. Ik had mijn best gedaan, maar heb hem niet gevonden. 's Avonds stopte ik hem onder en schudde nog even de dekens op en wat kwam er uit het dekbed? Jawel, zijn broek. Zo zie je maar weer, meestal vind je iets terug als je daar niet naar op zoek bent.

Hoe het komt dat ik vrijwel nooit sokken kwijt raak? Ik gooi altijd alle vieze was inclusief sokken gewoon in de wasmachine, maar ik hang de sokken altijd bij elkaar per paar op. Zo zie ik meteen of ik een sok mis, of niet. Ik hang ze altijd over de zijkant van een rekje, waar geen andere was komt te hangen, mis ik een sok, dan laat ik de andere hangen zodat ik de andere erbij kan hangen als ik die gevonden en gewassen heb. Bij het afhalen van de was doe ik eerst de sokken, die vouw ik meteen samen, zodra ik achteraf niet de sokken moet sorteren. Heel handig vind ik zelf en zo raak ik zelden een sok kwijt.

Die sokken, dat gaat wel, maar de rest van de was loopt de laatste tijd een beetje achter. Dat komt door een totaal gebrek aan energie. Ik ben allang blij dat alles schoon gewassen is, voor strijken heb ik weinig energie, terwijl ik dat altijd een leuk klusje vind. Gelukkig krijg ik momenteel weer vitamine B12 spuiten, maar voordat die echt gaan werken zijn we weer een paar weken verder ben ik bang. Ik ben er dit keer op tijd bij gelukkig, maar dat ik dat ook echt nodig heb, vind ik toch echt minder leuk. Ik ben wel blij dat er wat aan gedaan kan worden. Ik zou niet weten hoe ik anders ons huishouden zou moeten runnen...

2 opmerkingen:

  1. Even rustig aan doen totdat de vitamine b12 is ingedaald, zeg maar. Hopelijk heb je snel weer meer energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tips van jou voor de sokken ga ik gebruiken, ik mis namelijk heel vaak de tweede sok. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen