dinsdag 5 januari 2016

Spiegeltje, spiegeltje...

En dan denk je dat je eindelijk weer het normale ritme te pakken hebt, zijn de kinderen alweer vrij vandaag. IJsvrij. Noodgedwongen door het weer. Het is hier namelijk spiegelglad. Een beetje bizar om je voor te stellen als je in het zuiden van het land woont, maar hier in het 'hoge' noorden is het toch echt winter.
Man is veel later dan gebruikelijk naar zijn werk gegaan en daardoor had ik alle tijd en rust, vooral rust door zonder gespitste oren alle bedden even te verschonen en me bezig te houden met de was. Zonder droger en met baby is was bijhouden toch een noodzakelijk kwaad, gelukkig vind ik dat niet het meest vervelende onderdeel van het huishouden, het meest vervelende is nog dat onze wasmachine op zolder staat...
Sinds kort gebruik ik wasbare luiers voor de jongste en dat bevalt me erg goed, maar levert wel extra was op. Maar ondanks de kou en extra was heb ik nog steeds geen behoefte aan een droger. En als bijkomend voordeel leer ik nu wel goed plannen hahaha.

7 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een heel gek idee dat 'jullie in het noorden' niet naar buiten kunnen vanwege het weer! Hier in Amsterdam is het frisjes, maar niet meer dan dat... Het regent niet eens! Maak er een lekker gezellig dagje van met de kids en lekker binnen blijven zolang het duurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, hier is alleen oudste ijsvrij, de andere kinderen kunnen gewoon naar school. Hij vindt het niet erg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat het zou koud/glad is in het hoge noorden! Als je hier kijkt, kun je je dat niet voorstellen :).
    Lastig met zulk weer, zonder droger. Het droogt hier momenteel erg slecht in huis :(. Maar je leert dan idd wel goed plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al filmpjes gezien op het nieuws van schaatsende mensen. Nou tot voor een uurtje gelezen scheen hier de zon bij 9 graden. Nu is het bewolkt aan het worden.
    Succes daar in het hoge Noorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gek dat het bij jullie zo koud is. Ik zag het vanmiddag op het nieuws (ik woon in Belgiƫ). Zou de kou ook naar ons komen vraag ik me af...
    De kinderen vinden het vast niet erg dat ze vrij hebben :-)
    Knap van je dat je het zonder droger redt. Ik stop ook alleen handdoeken en beddengoed in de droger. Ik vind dat kledij veel te snel verslijt als je het in de droger stopt.
    Wees maar voorzichtig met het gladde weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verschil! Ik heb de beelden gezien, anders was het lastig te geloven. Het was hier 8 graden en droog weer. Al voelde het wel koud aan. Wat apart dat niet alle scholen dan ijsvrij geven/hebben. En heel knap dat je het zonder de droger redt, het scheelt mij zoveel werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt mij ook wel heftig. Net als het gewone leven weer begint, stopt het meteen weer. Maar ook wel weer leuk om echt winter te hebben. Hier in de achterhoek is daar geen sprake van.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen