vrijdag 29 januari 2016

Baksels

Vandaag ga ik een heerlijke havermoutkoek bakken. Dat is ook zo gemakkelijk om te maken en echt heerlijk. Wel eens lekker ter afwisseling van de kokoskoek die ik de laatste tijd maakte en ook nog eens goedkoper. Het recept?

125 gram gesmolten boter
een groot mok havermout
een groot mok (basterd) suiker
een groot mok zelfrijzend bakmeel
2 eieren

Mix de suiker met de eieren. Druk alles dan door elkaar in een boterkoekvorm/springvorm en bak hem ruim een half uur op 175 graden.

Het lijkt wel iets op de kokoskoek die ik ook met regelmaat maak. Daarvoor heb je de volgende ingrediënten nodig.
100 gram gesmolten boter
125 gram gemalen kokos
150 gram (basterd) suiker
100 gram zelfrijzend bakmeel
2 eieren
Mix de suiker met de eieren. Druk alles dan door elkaar in een boterkoekvorm/springvorm, laat een klein deel kokos eruit en strooi dat er later over en bak hem 40 minuten op 175 graden.

En voor de prijs hoef je het niet te laten. Voor de havermoutkoek was ik nog geen euro kwijt en de kokoskoek kost bij elkaar nog geen 1,20. En dan zijn het wel de luxere varianten van de koek, want je kunt ze ook prima met één ei maken, dan hoeven ze ook wat minder lang in de oven. En wel heel handig en snel om te maken als je bezoek verwacht...

4 opmerkingen:

  1. Hmm, klinkt heerlijk, ik denk dat ik morgen even de keuken induik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker simpel om te maken. Bedankt om te delen, ik ga dat beslist eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedoel je met havermout havervlokken? Die heb ik nl. nog in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik niet, havervlokken ken ik niet, maar ik gebruik gewoon een pak havermout :)

      Verwijderen