dinsdag 20 januari 2015

Dagbesteding

Sinds ik echt heel erg geminderd ben met suiker (af en toe zondig ik wel een heel klein beetje, oeps ;-)) voel ik me over het algemeen een stuk fitter. Verder heb ik mijn prioriteiten een beetje bijgeschaafd. Ik wil minder tijd 'verdoen'. Dit lukt nog lang niet altijd even goed, maar ik merk dat ik sinds ik vorige week ben begonnen om elke ochtend een bijbeltekst uit mijn hoofd te leren, dat het wel steeds beter gaat. Die eerste vijf minuten even zo'n tekst leren die de hele dag een beetje in je hoofd blijft rondspoken geeft meteen een goed gevoel over de dag. Ik heb al iets gedaan.
De rest van de dag probeer ik dat positieve gevoel een beetje vol te houden en dat lukt redelijk al zeg ik het zelf. En het klinkt heel stom, maar daardoor heb ik het gevoel dat ik meer tijd over heb.
Misschien komt het ook wel omdat ik een paar actiepunten die ik al best wel lang voor mij uit aan het schuiven was gewoon heb gedaan, waardoor dat niet meer de hele tijd in mijn hoofd blijft rondspoken.

Vanmorgen heb ik weer een gat geslagen in het boodschappenbudget. Ik heb nu nog een achtste deel over voor de rest van de maand. Ik hoop dat het gaat lukken en toch denk ik dat ik er wel overheen zal gaan. Maar ook dan zal februari waarschijnlijk de boel gaan compenseren, want dan hoef ik in elk geval geen koffie en thee en aardappels en uien en wortels en wc-papier en wasmiddel en vaatwastabletten en luiers en billendoekjes te kopen. Kijk, dat voelt wel weer goed. Ook kocht ik vanmorgen 1,5 kg spruitjes. Ik kon ze niet laten liggen, al denk ik dat ik ze alleen mag opeten. Ik maak gewoon een grote pan vol en dan vries ik ze in. Heerlijk!!! Ik kan er nu al van genieten en dat terwijl ik twee jaar terug nog nooit spruitjes had klaargemaakt omdat ik ze niet lekker vond.

Van de muizen heb ik niets meer vernomen. Vanavond gaan we maar even de muizenval controleren. Hopelijk was het gewoon een verdwaalde muis op doorreis geweest en is hij nooit van plan geweest om in ons huis een gezinnetje euh familie te stichten.
Verder zijn we ons aan het oriƫnteren op wasmachines. Binnenkort kunnen we een goede deal maken en omdat het onze verwachting is dat onze wasmachine het eind van het jaar niet gaat halen, willen we dat maar voor zijn. Hij lekt namelijk af en toe water en volle trommels weigert hij na een paar minuten te draaien. Als ik dan na twee uurtjes de was wil ophangen blijkt dat dat dus niet kan, omdat het nog niet klaar is. Verder doet hij het nog prima, maar je zult zien dat hij het opgeeft op een moment dat er geen leuke aanbieding is.
Zouden jullie ook in het voren al een nieuwe wasmachine kopen? Of zou je wachten tot het ding het echt begeeft?

1 opmerking:

  1. Hm nou ik wacht altijd tot het moment daar is dat mijn wasmachine het begeeft, als hij dan niet meer te maken blijkt koop ik een nieuwe. Wel heb ik daar een soort van spaarpot voor zodat het geld ervoor al klaar ligt .

    BeantwoordenVerwijderen