zaterdag 31 januari 2015

Wasmachines en zo...

Ik ben niet bezig met een blogpauze, maar met anderhalve week zieken verzorgen ben ik weinig aan het bloggen toegekomen. Met name een zieke peuter die vooral veel met mama wil knuffelen en graag in bed onder een dekentje wil liggen, maar niet alleen is er van bloggen niet veel gekomen. Gelukkig gaat het inmiddels weer een stuk beter zoals het er nu naar uitziet, maar toch ben ik bang dat ik er ook nog achteraan ga. De laatste twee maanden is iedereen minstens twee keer ziek geweest of heeft zich in elk geval minder fit gevoeld, terwijl ik nog redelijk fit rond huppel, terwijl ik wel met koortsige kinderen op schoot zit en tig keer per dag in mijn gezicht gehoest wordt. Ik ben benieuwd of ik de dans ga ontspringen en dat hoop ik wel natuurlijk.

Uiteindelijk hebben we wel een nieuwe wasmachine gekocht. Deze week heeft de dubbel M een mooie actie dat je geen btw hoeft te betalen. En dus hebben we er nu toch maar een besteld, want dat scheelt zo'n 85 euro op de machine van onze keus. Bovendien zit er ook nog een cashback actie op wat nog een keer 50 euro scheelt. We hebben nu gekozen voor een stuk zuiniger machine waar een kilo meer in past. Bovendien wast hij als het goed is beter op lagere temperaturen en is hij stiller. Ik ben heel benieuwd naar ons nieuwe speeltje zoals je merkt :-).
Met onze vorige hebben we bijna 8 jaar met veel plezier gewassen. Ook die kostte toen zo'n 350 euro. Nu zijn we ook zoiets kwijt en ik heb al bedacht dat we met gemiddeld 4 wassen in de week er ongeveer 25 cent per wasbeurt voor de afschrijving betalen als we er 7 jaar mee gaan doen. In de praktijk zal ik wel regelmatig meer dan 4 wassen per week doen denk ik en hopelijk doen we er ook langer mee dan 7 jaar. Ik hoop ook dat hij zo stil is dat ik er 's nachts mee kan wassen.

In elk geval zal hij niet meer regelmatig water lekken (als het goed is) wat onze huidige wel met enige regelmaat doet. Of zonder waarschuwing stoppen met een programma terwijl het nog niet klaar is. Dat in combinatie met de leuke prijs die we nu konden betalen en de extra zuinigheid van de machine heeft ons er toch toe besluiten nu al een nieuwe te bestellen, terwijl we nu toch nog wel redelijk goed kunnen wassen. Maar mijn grootste angst dat hij tijdens een grote buikgriepgolf ermee gaat stoppen hebben we hiermee als het goed is voorkomen.
Als het goed is wordt hij maandag bezorgd en dus ga ik vandaag nog maar even flink het washok schoonmaken. Met elke keer dat weglekkende water werd het er niet altijd schoner op.

Hebben jullie ook wel eens iets gekocht voor een mooie prijs voordat het oude apparaat echt 'op' was?

2 opmerkingen:

  1. Hoop dat je de dans ontspringt! Veel plezier met je nieuwe wasmachine. Dat is echt iets wat je niet kunt missen. Wij hebben vorig jaar de friteuse vervangen. Die was zo vet dat ik hem niet meer schoon kreeg. Ook al deed hij het nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als er een hele goede deal is schuif ik een aankoop ook wel eens naar voren!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen